S.V. Aventum is opgericht op 23 april 2015.

Aventum is een afgeleide van aventurijn. De aventurijn is een edelsteen die voorspoed en geluk aantrekt en je motiveert om je dromen waar te maken. Daarnaast stimuleert de aventurijn tolerantie, geduld, enthousiasme, inlevingsvermogen, besluitvaardigheid en wilskracht. Klinken deze aspecten bekend? Waar kun jij jezelf in vinden en waarin kun jij jezelf nog verbeteren? S.V. Aventum wil je hier graag in ondersteunen en motiveren. Samen staan we sterk!

Aventurine_pebbles

Studievereniging Aventum heeft drie hoofddoelen waar wij ons op richten. Hieronder vindt je een beschrijving van deze doelen waar wij voor gaan en staan!

1. Creëren van binding tussen studenten, docenten en alumni
Denk hierbij onder andere aan maandelijkse borrels in Tappers of Ruig. Op de planning staat tevens om sociale, dan wel educatieve, activiteiten te organiseren.

2. Bevordering van de kwaliteit van het onderwijs
Er zullen educatieve excursies worden georganiseerd en gastsprekers zullen worden uitgenodigd. Daarnaast kun je te allen tijde met al je ideeën, suggesties en/of verbeterpunten ten aanzien van het onderwijs, of de studievereniging terecht in de ideeënbox!

3. Promotie van de opleiding
Bekendheid is belangrijk voor een groeiende opleiding. Het representeren van de BMH op open dagen, voorlichtingen en studiebeurzen wordt opgepakt door Aventum.